Vil du være med å bygge Norges beste kundeprogram?
TV 2 har i flere tiår vært en viktig del av det norske folks hverdag. Vår lidenskap er å sette spor, gjennom å formidle, skape og fortelle historier. Hos oss møtes lidenskapen for historier og nysgjerrigheten for teknologi, slik at nyheter, aktualiteter, sport og underholdning er tilgjengelig, uansett når, hvor og hvordan du måtte ønske.
Vår ambisjon er at kundene våre skal oppleve at kommunikasjonen vår er personlig, relevant og verdifull - slik at dette bidrar til en bedre kundeopplevelse, økt bruk og mer lojale kunder. TV 2 søker derfor etter en CRM spesialist som får ansvar for oppfølging av kundeprogrammer og utarbeiding av lojalitetsprogrammer. Stillingen er en del av CXM-teamet og du vil samarbeide tett med CRM manager.
Liker du å jobbe datadrevet og elsker å teste nye ting? Er du selvgående, samtidig som du evner å jobbe i team og samarbeide på tvers av fagfelt? Som en del av CXM-teamet vil du også ta del i planlegging, prioritering og utvikling av annen kundekommunikasjon og innholdspresentasjon for TV 2 Play.
Arbeidsoppgaver
Gode kundeopplevelser handler om å kjenne sine kunder godt. For å skape Norges beste kundeopplevelser må kommunikasjonen mot kundene være målrettet og relevant. Kommunikasjonen må være en integrert del av kundereisen og basert på kundenes behov og produkter. Målet er å skape relevant og personlig innhold som bidrar til økt kundelojalitet og utarbeide egne konsepter/programmer for lojalitet.
- Videreutvikle og forvalte et innsiktsbasert og datadrevet kundedialogløp med fokus på å øke lojalitet og bruk av tjenesten, mersalg og motvirke churn
- Ansvarlig for gjennomføring av testing og evaluering av dialoger, A / B-tester; samle innsikt og gi anbefalinger for å forbedre dialogen
- Stille krav til kvalitet i kundedata og behov for relevante data for å tilpasse og personalisere kundedialogen
- Ansvarlig for kampanjer rettet mot tidligere eller eksisterende kunder og oppfølging av disse
- Teste og etablere ulike lojalitetsskapende konsepter/programmer
- Sørge for å ha god innsikt og forståelse av kundebasen, bygge segmenter og gjennomføre analyser ved hjelp av analyseverktøy
- Kontinuerlig teste ut nye hypoteser ved å gjennomføre eksperimentering og effektberegninger i kommunikasjonsprogrammene og bruke innsikt fra disse for å forbedre CRM- og kommunikasjonsarbeidet
Ønskede kvalifikasjoner
- Bachelor eller Mastergrad innen markedsføring, gjerne med fordypning innen CRM og markedsføring
- Erfaring fra arbeid med CRM/kundedialog og kan vise til resultater knyttet til erfaringen
- Erfaring med segmentering, Marketing Automation/CRM-verktøy
- Erfaring med analyseverktøy og testverktøy
- Du har formidlingsglede, kan tilføre tekst det lille ekstra og er god på å vinkle budskap slik at det treffer målgruppens behov
- Erfaring fra andre abonnementsprodukter / TV eller media er en fordel
- Dokumentert evne til skriftlig og visuell formidling av innhold
- Erfaring fra bruk av Photoshop eller liknende er en fordel
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er analytisk og har en sterk kommersiell teft, og som trives i en variert hverdag der du både får jobbe selvstendig og i team. Her vil du få jobbe i et miljø der det hele tiden skjer store endringer, og det er derfor viktig at du er utforskende, dynamisk og endringsvillig. For å lykkes er det avgjørende at du er nysgjerrig på trender og teknologi innenfor CRM/kommunikasjon som kan bidra til å forbedre og optimalisere arbeidet. I denne rollen er det også viktig at du er strukturert og detaljorientert.
Språk
- Norsk og engelsk skriftlig og muntlig
Henvendelser vedrørende rollen kan rettes til Prime ved Frode Pettersen, tlf. 478 88 285 eller Oda Danielsen, tlf. 452 83 746.
Alle henvendelser behandles konfidensielt – om ønskelig også overfor oppdragsgiver.