Vil du være med å forme TV2 Play sitt fotavtrykk?
TV 2 har i flere tiår levert uforglemmelige øyeblikk til det norske folk. I et marked i kontinuerlig endring har TV 2 Play blitt stadig viktigere i dette arbeidet, og nå har vi store ambisjoner i årene som kommer. Målet for TV 2 Play er å være førstevalget når nordmenn skal se underholdning, nyheter og sport.
TV 2 Play tilbyr det ypperste av sportsrettigheter: Deriblant Premier League, Champions League, landslagsfotball og Tour de France. I de neste årene vil vår satsing på internasjonale rettigheter suppleres med en tilsvarende satsing på lokalt nivå: Vi skal bli hjemmebanen for norsk idrett! I tillegg har vi som ambisjon å ta en ledende posisjon i markedet for kjøpe-og leiefilm, samt transaction video-on-demand (T-VOD).
Vi har som målsetning å treffe de riktige målgruppene med det beste budskapet i de mest effektive kommunikasjonskanalene. For å sikre oppfyllelsen av dette, søker vi nå etter en Kampanje- og kommunikasjonsrådgiver med spesielt fokus på Sport og T-VOD.
Vi kan love deg at du vil få en spennende rolle i en avdeling og en bedrift med store muligheter for utvikling og innflytelse. Stillingen rapporterer til Sjef for konsept, kommunikasjon og analyse.
Arbeidsoppgaver
- Bidra til å styrke vår markedsposisjon på sportsrettigheter og kjøpe-/leiefilm gjennom utvikling av markedsaktiviteter og kampanjer
- Ta prosjektlederrollen mellom TV 2 Play, øvrige ressurser i TV 2 og eksterne byråpartnere.
- Være den kommersielle primærkontakten mot TV 2 Sporten og studioene vi samarbeider med på kjøpe- og leiefilm.
- Sikre byråpartnerne våre og øvrig kommersiell avdeling tilgang på kampanjemateriell (som video, bilder, og toolbox for visuell identitet).
- Sikre kontinuerlig markeds-og kundeinnsikt gjennom markedsundersøkelser og analysering av kundedata
- Bidra til å sette prioriteter hos produktavdelingen for å sikre utviklingen av mer konkurransedyktige tjenester
- Bidra til at TV 2 Play tar en rolle som kategorikaptein, gjennom å være en pådriver for pressemeldinger og bruk av influencere.
Ønskede kvalifikasjoner
- Du har høyere utdannelse, fortrinnsvis innen markedsføring og/eller kommunikasjon.
- Minimum 5 års relevant erfaring.
- Du jobber sannsynligvis hos en merkevarebedrift, et byrå eller et mediehus i dag.
- Du har inngående kjennskap til det kommersielle mulighetsrommet på sosiale medier
- Du har god kjennskap til – og gjerne erfaring med – innholdsmarkedsføring som kampanjeverktøy.
- Du har erfaring med samarbeid med influencere, og vet hvordan man kan skaffe oppmerksomhet om et kampanjebudskap utenfor tradisjonelle annonseflater.
- Du har god språkteft og formsans, og føler deg bekvem med/erfaring med å jobbe tett med AD’er, tekstforfattere og kommunikasjonsrådgivere.
- Erfaring med å ha presentatørrollen.
Personlige egenskaper
- Du har høy interesse for sport og film
- Du er strukturert og nøyaktig.
- Du har kommersiell teft.
- Du har høy arbeidskapasitet, og kan jobbe i høyt tempo.
- Du er god til å kommunisere og forenkle budskap.
- Du er omgjengelig og liker å jobbe i team, men er selvgående ved behov.
- Du har svært god skriftlig fremstillingsevne.
- Du trives i presentatørrollen.
Språk
- Norsk og engelsk skriftlig og muntlig.
Henvendelser vedrørende rollen kan rettes til Prime ved Frode Pettersen, tlf. 478 88 285 eller Oda Danielsen, tlf. 452 83 746.
Alle henvendelser behandles konfidensielt – om ønskelig også overfor oppdragsgiver.