Evner du å inspirere og motivere dine medarbeidere? Kan du videreutvikle vår merkevare?
Vår serviceavdeling omfatter 6 ulike fagområder som ledes av hver sin gruppeleder. Avdelingen består totalt av 100 dyktige medarbeidere. Et viktig bidrag i utviklingen av avdelingen er å lede og utvikle avdelingen sammen med gruppelederne på tvers slik at medarbeiderne hos oss opplever at vi har en arbeidsplass preget av tillit, kompetanseutvikling og kulturbygging.
Som leder for vår serviceavdeling fokuserer du på de ansatte, kundene og bunnlinjen. Du utvikler mennesker gjennom delegering, ansvarliggjøring og veiledning. Du skaper en stabil og bekreftende atmosfære, støtter og oppmuntrer teamet når det oppstår problemer, er stødig og til å stole på. Du gir dine medarbeidere en klar opplevelse av retning, og holder dem fokusert på målene. Du bygger tillit og gode relasjoner til ulike aktører både internt og eksternt.
Stillingen rapporterer til daglig leder, og er del av selskapets ledergruppe.
Arbeidsoppgaver:
- Utvikle strategier for servicemarkedet.
- Overordnet ansvar for å organisere driften i avdelingen. En viktig del av dette oppdraget er å bidra til den digitale utviklingen og skape smarte løsninger på tvers av gruppene.
- Resultatansvar og resultatstyring.
- Personalansvar - inspirere, motivere og utvikle medarbeidere.
- Bygge og ivareta gode relasjoner mot kunder og samarbeidspartnere.
- Bidra til optimalt samarbeid, kompetanse- og organisasjonsutvikling.
- Ha fokus på markedsmulighetene i regionen og videreutvikle disse.
Kvalifikasjoner:
- Relevant ledererfaring, fortrinnsvis fra prosjektdrevet organisasjon.
- Høyere utdanning innen økonomi, ledelse eller tekniske fag er en fordel, men relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Erfaring med omstillingsprosesser, organisasjonsutvikling og strategi-/ utviklingsarbeid vil være en fordel.
- God IT kompetanse.
Egenskaper:
- Tydelig og fremoverlent leder som evner å skape motivasjon og arbeidsglede.
- Pådriver for endring og utvikling – du har handlekraft og tør å utfordre etablerte sannheter.
- Resultatorientert med god økonomiforståelse.
- Markeds- og forretningsorientert.
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
- Målbevisst og handlekraftig.
Henvendelser vedrørende rollen kan rettes til Prime ved Tron Gjedrem, tlf 951 94 010, eller Ane Turøy Runestad, tlf. 452 25 147.
Alle henvendelser til Prime behandles konfidensielt – om ønskelig også overfor oppdragsgiver.