Vi søker en dyktig HR-Rådgiver til vår HR-avdeling i forretningsområde Telekom.
Hos oss vil du få jobbe med et bredt spekter av oppgaver innen HR-området. Du vil ha en nøkkelrolle i å bistå våre personalledere med oppfølging av ansatte og gi rådgivning til linjeledelse og operativ ledelse i HR-relaterte spørsmål. Du vil få ansvar for rekrutteringsaktiviteter, bidra til opplæringsaktiviteter, og sikre kontinuerlig utvikling av vår personalpolitikk og praksis. I tillegg vil du delta aktivt i kontinuerlig utvikling av systemer, rutiner og prosesser. Du vil få frihet og tillit til å ta ansvar for og løse dine arbeidsoppgaver selvstendig. På avdelingen vår er ingen dager like, og de blir sjeldent helt som planlagt. Du må derfor trives med å ha mange baller i luften og evne å prioritere det som er viktigst. Samtidig har du gode kollegaer som støtter deg når det trengs. Engasjement for jobben, tillit og integritet er egenskaper vi setter høyt i vårt team.
Arbeidsoppgaver:
- Rådgivning, veiledning og opplæring av ledere
- Ansvar for rekruttering og ansettelsesprosesser
- Ansvar for medarbeiderundersøkelser
- Videreutvikle og drifte helhetlige HR-prosesser. Herunder planlagt implementering av nytt HR/lønnssystem i 2024.
- Sikre profesjonell og effektiv personalforvaltning.
- Lederstøtte, leder- og medarbeiderutvikling
- Samarbeid med tillitsvalgte, NAV, bedriftshelsetjeneste og verneombud
- Sparringspartner og rådgiver i personalsaker, sykefraværssaker, arbeidsmiljø og konflikthåndtering
- Bidra inn i utvikling og implementering av strategiske satsninger for HR og organisasjonsutvikling.
- Personaladministrativ saksbehandling
Kompetanse- og erfaring:
- Relevant høyere utdannelse på høyskole nivå
- Minimum 3-5 års relevant praksis innen HR
- Erfaring med gjennomføring av HR-prosesser, rådgivning og lederstøtte
- Erfaring med rekruttering og onboarding
- Erfaring innenfor arbeidsrettsrettslige problemstillinger
- Erfaring fra forbedringsarbeid
- God kunnskap om gjeldende lov- og avtaleverk
- Gode digitale ferdigheter
- God relasjonell kompetanse og evne til å kommunisere med ulike faggrupper på alle nivåer i organisasjonen
- God organisasjonsforståelse, evne til å bidra i strategisk arbeid og tenke nytt
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper:
- Høy gjennomføringsevne og arbeidskapasitet
- Nøyaktig, systematisk og analytisk i din tilnærming til HR-oppgaver
- Endringsvillig og løsningsorientert
- Synes det er gøy å jobbe med mennesker og trives med å jobbe operativt
- Positiv innstilling og gode samarbeidsevner
- Selvstendig og tar initiativ
- Gode kommunikasjonsevner/relasjonsbygger
- Opptatt av å bidra til utviklingen av oss som ett team
Vi tilbyr:
- Varierte oppgaver og gode kollegaer
- Spennende utfordringer i en til tider hektisk avdeling
- Muligheten til å påvirke og forme HR-prosesser og praksis
- Personlige og faglige utviklingsmuligheter
- Konkurransedyktige betingelser
- God pensjons- og forsikringsordning
- Mulighet for bruk av hjemmekontor etter egen avtale.
Hos oss får du mulighet til faglig og personlig utvikling i et meget kompetent miljø. Vi er opptatt av å bygge en god bedriftskultur, hvor vi er rause og spiller hverandre gode. Vi er lidenskapelig opptatt av å skape gode og trygge arbeidsplasser for alle våre ansatte. Vi bryr oss om din velferd og sikkerhet. Derfor tilbyr vi gode pensjons- og forsikringsordninger som gir deg trygghet som ansatt. Hos OneCo er vi opptatt av å bygge en infrastruktur som støtter fremtidens behov!
OneCo Networks er en IA-bedrift med fokus på et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
Vi er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Ønsker du å bli en del av Oneco Networks sin reise? Søk allerede i dag!
Henvendelser vedrørende rollen kan rettes til Prime ved Knut Hauge tlf. 932 11 972 eller Victoria Giller tlf. 974 96 962 . Alle henvendelser til Prime behandles konfidensielt – om ønskelig også innledningsvis overfor vår oppdragsgiver.